סדנה: למידה רגשית חברתית (SEL) לטיפוח מנהיגות בית ספרית
יוסי בן אשר, מייסד המרכז לפדגוגיה מתבוננת ומיינדפולנס בחינוך בסדנה מרתקת על יישום למידה רגשית חברתית במרחב החינוכי.
מנושאי הסדנה: כיצד ליישם למידה חברתית רגשית בעשייה הבית ספרית. ובפרט פיתוח של מנהיגות בית ספרית.
בסדנה: למידה רגשית חברתית (SEL) המשתתפים יפתחו:
מודעות עצמית –
טיפוח של מודעות עצמית פנימה והחוצה אל האחרים. המהווה את הבסיס לפיתוח של מודעות רגשית. טיפוח יכולת מיקוד, תשומת לב לרגשות שעולים בכל רגע. מיינדפולנס. מתן שם לרגשות ורפלקציה על מה גרם לרגשות אלה.
ניהול עצמי –
מתן כלים כיצד להתנהל במצבי קונפליקט ולחץ. וויסות רגשי. כיצד להשתמש בכל המשאבים שלי גם במצבי לחץ? כיצד להתנהל בעומס משימות. מהי דרך הפעולה הטובה ביותר במצב של לחץ.
מוטיבציה –
כיצד ליצור מוטיבציה פנימית והנעה? מהם הערכים שלי ומה הקשר שלהם לעשייה שלי? בנייה של חזון ופיתוח של חוסן.
יחסים בינאישיים –
פיתוח של יכולות אמפתיות וקשב מודע. מהו דיאלוג מודע? כיצד לקיים דיאלוג עם האחר בצורה בונה? כיצד להקשיב ולהביא ערך?
מנהיגות מבוססת חמלה –
מהי חמלה וכיצד להביא אותה לשיח עם האחר? כיצד לפתח מנהיגות במרחב החינוכי מבוססת חמלה
בסדנה: למידה רגשית חברתית (SEL) המשתתפים ייהנו משיפור היכולות שלהם לאורך זמן, לרבות:
• מודעות עצמית וויסות עצמי מוגברים, שתי יכולות הליבה הראשונות של אינטליגנציה רגשית.
• הקשבה אמפתית והכנה לשיחות מאתגרות וקשות.
• כלים לתקשורת בעלת תובנה ומודעות כלפי התחושות ונקודות המבט של אחרים.
העברת וחשיפה של ידע בשלושה רבדים:
• שיתוף בידע, דיבור ושיח
• התנסות והפנמה של הידע
• מדעי המוח והצגת מחקרים עדכניים על תפקודי המוח
התוצר המצופה: שיפור כושר המנהיגות, הניהול, האמפתיה והחוסן הנפשי במרחב החינוכי, כדי להגיע למנהיגות אפקטיבית, ביצועי שיא ממושכים ושיתופי פעולה.
אם גם אתן/ם רוצים להביא לבית החינוך שלכן/ם למידה רגשית חברתית (SEL), מיינדפולנס (Mindfulness), אמפתיה. מוזמנות/ים לפנות או להתרשם מהעשייה החינוכית שלנו. ולקרוא על הסדנאות בחינוך והרצאות בחינוך שלנו