הרצאה מיינדפולנס בחינוך: פסיכולוגיה חיובית, ערכים, משמעות ואושר

הרצאה / סדנה מרתקת על 'מיינדפולנס (מודעות קשובה) בחינוך: פסיכולוגיה חיובית, ערכים, משמעות ואושר'

בהרצאה / סדנה נכיר מהי פסיכולוגיה חיובית בהקשר של הלמידה בכיתה. ונערוך התאמה בין העשייה שלנו כאנשי חינוך לערכים המניעים אותנו.

'כשיש התאמה בין העבודה לערכים נוצרת משמעות/מטרה' (מרטין סליגמן).

נכיר את שלוש האסטרטגיות ליצירה של מוטיבציה. חיים משמעותיים, חיים מתוך מחויבות. חיים מהנים. ונלמד איזו מהן משמעותית יותר לפיתוח מוטיבציה אישית.

ויקטור פראנקל, פסיכיאטר, נוירולוג, מייסד תורת הלוגותרפיה (תרפיה באמצעות משמעות). ידוע כראשון שהתייחס למשמעות ככוח המניע המרכזי באדם.

לתפיסתו, נטייתם הטבעית של בני האדם היא חיפוש משמעות ולכן האושר על נגזרותיו הוא תוצר לוואי של תהליך השגת משמעות בחיים.

מחקר רחב בתחום מצביע על חשיבותה של תחושת משמעות בחיים להתפתחות מיטבית. לפיתוח של בריאות נפשית ופיזית ואריכות ימים ולפיתוח חוסן להתמודדות עם מצבי לחץ ומשבר.

אנשים המצליחים למצוא את הערכים החשובים להם ולבטא אותם בחיי היום-יום חווים יותר משמעות ורווחה נפשית במדדים מגוונים. כגון: סיפוק מהחיים, רגשות חיוביים, תחושת קוהרנטיות (הקשורה בשליטה ובהתמודדות מיטבית). אושר והכרת תודה.

כאשר אתם מתנהגים בהלימה גבוהה לערכי הליבה שלכם, הדבר גורם לכם לשביעות רצון, תחושת שמחה וכיף וחדוות עשייה.

התוצר המצופה של ההרצאה / סדנה: 'מיינדפולנס בחינוך: פסיכולוגיה חיובית, ערכים, משמעות ואושר': המשתתפים ימצאו את הערכים האישיים והמקצועיים החשובים להם. ויחברו אותם לעשייה המשמעותית שלהם בבית הספר.

מיינדפולנס בחינוך

אם גם אתן/ם רוצים להביא לבית החינוך שלכן/ם למידה רגשית חברתית (SEL), מיינדפולנס (Mindfulness), אמפתיה. מוזמנות/ים לפנות או להתרשם מהעשייה החינוכית שלנו. ולקרוא על הסדנאות בחינוך והרצאות בחינוך שלנו. או להרשם לאחת הסדנאות שלנו: מיינדפולנס כדרך חיים.

מאמר זה נכתב ע"י יוסי בן אשר מיסד המרכז לפדגוגיה מתבוננת ומיינדפולנס במכללת סמינר הקיבוצים. מוזמנות/ים ליצור איתנו קשר.

הרצאה מיינדפולנס בחינוך

רוצים לקבל מידע נוסף?

השאירו לי פנייה ואחזור אליכם בהקדם!

עוד סדנאות והרצאות בחינוך