מיינדפולנס Agile

ניתן לסנן לפי הנושאים

מיינדפולנס ו – Agile

מיינדפולנס למנהליםמיינדפולנס מבוסס אינטליגנציה רגשית לתמיכה, הטמעה  ויישום Agile בארגון 

יישום מיינדפולנס (מודעות קשובה) בארגונים ופרקטיקות ייעודיות נוספות מבוססות אינטליגנציה רגשית יכולות לסייע להנהלת הארגון ולצוות המטמיע Agile.

תביאו מיינדפולנס לארגון כדי לתמוך ביצירת תשתית להטמעה ובחיזוק של תרבות ה – Agile בארגון.

"אל תעשה Agile – תהיה Agile!" ציטוט שנשמע לרוב. סדנאות מיינדפולנס (Mindfulness) מבוסס אינטליגנציה רגשית אותן אנו מעבירים יכולות לסייע ולתת מענה. כדי לשנות במודע את התפיסה של הארגון ושל העובדים כך שהעובד "יהיה יותר Agile"

הטמיעו בארגון! הטמעה של Agile יכולה להיתקל בקשיים. כל עוד התנאים והמצב המנטלי של עובדים ומנהלים אינם עולים בקנה אחד עם חשיבה של Agile. כשאתם עוברים שינויים בתהליכים ארגוניים הם אינם מספיקים לאפשר הטמעה של פרקטיקות Agile. "זה רק גורם לבעיות להיות כל כך גלויות לעין, כי התעלמות מהם קשה יותר" [קן שוואבר].

מה זה להיות Agile?

לפי ההקשר בעולם ה –  IT, עובדים שהם Agile ממוקדים בתקשורת בינאישית.  תקשורת זו באה לידי ביטוי באופנים שונים. לדוגמה: ביחסי גומלין בין אנשי הצוות והצוותים. בין תהליכים והכלים להטמעה. בשיתוף הלקוח.  ובדרכים נוספות.

להיות מנהל או עובד בתודעה של Agile זוהי חתירה מתמשכת לשיפור האינטראקציות של העובדים בחברה עם עמיתיהם ולקוחותיהם במהלך העבודה היומיומית.

תודעה של Agile היא פשוטה במהותה אולם מאתגרת לפיתוח אצל העובדים וליישום הלכה למעשה.

כשארגון מחליט להטמיע Agile הוא יכול לגלות שקיימים בארגון מערכות הירארכיות וניהוליות שאינן תומכות בפעילות זו. במקרים קיצוניים מערכות אלה נותנות מוטיבציה באמצעות יתרונות חומריים. ומתן זכויות לחברים מסוימים בצוות על פני חברים אחרים. בכל אחד ממקרים אלה זה מנוגד לאינטואיציה של ההתנהגות של הארגון לשלב Agile.

משבר עמוק בחברה יכול פשוט להביא אנשים להימנע מהתנהגות מסוימת. רק לעיתים רחוקות הוא יביא אותם לעצב מחדש את מערכת אמונות היסוד שלהם ואת הערכים שלהם לפי Agile.

לפני שאנחנו, בצורה חיובית, מטמיעים Agile בחברה, אנחנו צריכים להסיר התניות וחסימות שנוצרו על ידי תרבות ארגונית קודמת. אשר מונעים את הלמידה החדשה.

מוזמנים לצפות בתקציר הרצאה מיינדפולנס בעבודה.

ללא ניקיון של הלוח, אנו צפויים להתחיל להטמיע פרקטיקות של Agile. ולאחר מכן להיתקע חצי הדרך. גרוע מכך, אנו עשויים לטעון כי שיטת Agile פשוט לא עובדת בהקשר הספציפי שלנו.

הטמעה של  Agile

היכולת שלנו כבני אדם להיות חברתיים ויצירתיים היא פונקציה של הניאוקורטקס שלנו. בשל מוצאה האבולוציוני ניאוקורטקס מכונה גם המוח היונקי שלנו. כל עוד הוא בשליטה אנו יכולים להטמיע בצורה חיובית Agile.

לעיתים, הפרויקט שלנו מחמיץ את מועדיו, עולה על התקציב שלו או מכל סיבה אחרת אינו עומד ביעדים.

במצבים מעוררים מצוקה משמעותית, אבותינו שרדו לאורך האבולוציה על ידי העברת שליטה מן הניאוקורטקס שלהם ל"מערכת העצבים הסימפתטית".

תת-המערכת הרבה יותר מבוגרת. מכונה גם "מוח הזוחלים" שלנו, מגיבה הרבה יותר מהר מאשר הניאוקורטקס שלנו.

בעבר זו הייתה מערכת יעילה להבטיח את הישרדותם של אבותינו. היא פועלת אוטומטית עדיין בתוקף. החיסרון של מערכת זו הוא שהוא גורם לאדם להגיב בצורה של: fight or flight.  

במונחים של ימינו, זה עשוי להתבטא כאשר מישהו נסער ומזניח את הפרטים. כאשר יחסי גומלין בין שותפים בצוות יוצאים מאיזון. כאשר העובד מרגיש מאוים ואז אינו רואה את כל האפשרויות המונחות לפניו. זה אינו עולה בקנה אחד עם חשיבה שהיא Agile ודורשת מאנשים להיות באמון, בכבוד, במחויבת וביצירתיות.

סדנאות מיינדפולנס (Mindfulness) לארגונים מבוסס אינטליגנציה רגשית יכולות לסייע להתמודד עם שאלות אלה ובפרט לפני הטמעה של Agile

מאמר זה נכתב ע"י יוסי בן אשר מיסד חברת Lead Inside מיינדפולנס מבוסס אינטליגנציה רגשית

אם גם אתן/ם רוצים להביא לארגון שלכן/ם מיינדפולנס מבוסס אינטליגנציה רגשית מוזמנות/ים להרשם לאחת ההרצאות בארגונים או לאחת הסדנאות בארגונים שלנו.

מוזמנים להצטרף ללקוחות שלנו!

מיינדפולנס בעבודה

רוצים לקבל מידע נוסף?

השאירו לי פנייה ואחזור אליכם בהקדם!

עוד כתבות מעניינות

רוצים מידע נוסף על מיינדפולנס Agile?

השאירו פרטים בטופס

מיינדפולנס וחוסן בעבודה