מיינדפולנס וערכים: משמעות ואושר בחינוך

יוסי בן אשר מיסד המרכז למיינדפולנס ופדגוגיה מתבוננת בחינוך ומכיר את האתגרים של המורכבים במערכת החינוך. מעביר הרצאה מרתקת / סדנה בחינוך על 'מיינדפולנס וערכים: משמעות ואושר בחינוך.'

בהרצאה / סדנה נערוך התאמה בין העשייה שלנו כאנשי חינוך לערכים המניעים אותנו.

'כשיש התאמה בין העבודה לערכים נוצרת משמעות/מטרה' (מרטין סליגמן).

כדי להעלות את רמת האושר שלנו, כדי לעודד מוטיבציה ולהניע את עצמינו לפעולה עלינו לברר עם עצמנו בירור פנימי מעמיק ולהבין את מערכת הערכים: לבחון את האמונות, העקרונות, התקוות והמצפון האישי.

נכיר את שלוש האסטרטגיות ליצירה של מוטיבציה. חיים משמעותיים, חיים מתוך מחויבות. חיים מהנים. ונלמד איזו מהן משמעותית יותר לפיתוח מוטיבציה אישית.

ויקטור פראנקל, פסיכיאטר, נוירולוג, מייסד תורת הלוגותרפיה (תרפיה באמצעות משמעות). ידוע כראשון שהתייחס למשמעות ככוח המניע המרכזי באדם.

לתפיסתו, נטייתם הטבעית של בני האדם היא חיפוש משמעות ולכן האושר על נגזרותיו הוא תוצר לוואי של תהליך השגת משמעות בחיים.

מחקר רחב בתחום מצביע על חשיבותה של תחושת משמעות בחיים להתפתחות מיטבית. לפיתוח של בריאות נפשית ופיזית ואריכות ימים ולפיתוח חוסן להתמודדות עם מצבי לחץ ומשבר.

אנשים המצליחים למצוא את הערכים החשובים להם ולבטא אותם בחיי היום-יום חווים יותר משמעות ורווחה נפשית במדדים מגוונים. כגון: סיפוק מהחיים, רגשות חיוביים, תחושת קוהרנטיות (הקשורה בשליטה ובהתמודדות מיטבית). אושר והכרת תודה.

כאשר אתם מתנהגים בהלימה גבוהה לערכי הליבה שלכם, הדבר גורם לכם לשביעות רצון, תחושת שמחה וכיף וחדוות עשייה.

התוצר המצופה של ההרצאה / סדנה: 'מיינדפולנס, ערכים ואושר בחינוך'. המשתתפים ימצאו את הערכים האישיים והמקצועיים החשובים להם. ויחברו אותם לעשייה המשמעותית שלהם בבית הספר.

מאמר זה נכתב ע"י יוסי בן אשר מיסד המרכז לפדגוגיה מתבוננת ומיינדפולנס במכללת סמינר הקיבוצים. מוזמנות/ים ליצור איתנו קשר.

עובדים

רוצים לקבל מידע נוסף?

השאירו לי פנייה ואחזור אליכם בהקדם!

עוד סדנאות והרצאות בחינוך