קורס מרתק על מיינדפולנס, אמפתיה וקשר עם האחר.
פרקר פאלמר:"מורים לא מלמדים רק חומר אלא הם בעיקר מלמדים את מי שהם". אמפתיה חשובה במערכות היחסים שלנו ובהוראה.
אמפתיה
- היכולת לחוות ולהבין מה אחרים מרגישים.
- בזמן ששומרים על אבחנה ברורה בין הרגשות והפרספקטיבה שלך ושל האחר.
מיינדפולנס (קשיבות)
מיינדפולנס (Mindfulness) זהו מצב תודעה בו אנו שומרים על מודעות ברגע הנוכחי: למחשבות, לרגשות, לתחושות הגופניות ולסביבה עם גישה של סקרנות וטוב לב. זוהי היכולת האנושית הבסיסית להיות נוכחים. מודעים למצב המנטלי שלנו, לאיפה אנו נמצאים ומה אנו עושים.
ברנה בראון: "לאמפתיה אין תסריט כתוב. אין דרך נכונה או לא נכונה להיות אמפתיים.."
היא פשוט הקשבה.
החזקה של מרחב.
להימנע משיפוטיות.
להיות בקשר רגשי.
ולתת לאדם האחר את ההרגשה המשמעותית "אתה לא לבד".
הרצאה מיינדפולנס (Mindfulness), קשב מודע ואמפתיה:
• נעמיק בהגדרה של אמפתיה ונכיר את "נוירון המראה"
• נתרגל הקשבה מודעת,
• נתנסה בדיאלוג קשוב
• נערוך תרגול והעמקה בלראות דמיון ביני לאחר ונתרגל "הצעה" של טוב לב, כשאנו מזמינים את מחשבות אלה לעלות בתודעה מספיק פעמים הן הופכות להרגל מנטלי.
התוצר המצופה של קורס מיינדפולנס ואמפתיה: שיפור התקשורת הבינאישית ויכולת גבוהה יותר בעבודת צוות.
מורה נפש
פרופסור אדימאל קוסמן
חשוב להדגיש שהסימן הראשון והמרכזי ביותר בהתבגרות רוחנית הוא בפיתוח יכולת ההקשבה לאחר. ל"אחר" באשר הוא. וכאן מודגשת ההפחתה של הממד המילולי. ומדוע? משום שאמנות ההקשבה תלויה כל-כולה ביכולת להשקיט את המחשבות – שהן כמובן סוג של דיבור פנימי – ה"מפטפטות" בראשינו בלי הרף.
במילים פשוטות: תלמיד שירגיש שגם מורה למתמטיקה מדבר אליו ומקשיב לו כסובייקט – כבר נפתח לו צוהר לעולם רוחני גבוה שהוא אולי לא ידע ולא הכיר במגעו עם הוריו וחבריו. מורה כזה הוא מחנך אמיתי.
אם גם אתן/ם רוצים להביא לבית החינוך שלכן/ם למידה רגשית חברתית (SEL), מיינדפולנס, קשב מודע ואמפתיה. מוזמנות/ים לפנות או להתרשם מהעשייה החינוכית שלנו. ולקרוא על הסדנאות בחינוך והרצאות בחינוך והרצאות על למידה רגשית חברתית (SEL) שלנו. או להרשם לאחת הסדנאות שלנו: מיינדפולנס כדרך חיים.