סדנה מיינדפולנס בחינוך: בין מוטיבציה לשחיקה בעבודת ההוראה:
יוסי בן אשר מיסד המרכז לפדגוגיה מתבוננת ומיינדפולנס (Mindfulness) בחינוך. בהרצאה מרתקת / סדנה בחינוך. כיצד להתמודד עם הלחצים והאתגרים במרחב החינוכי.
הלחצים היום-יומיים הממושכים המופעלים עלינו. החיים המקצועיים והאישיים המאופיינים באי יציבות, חוסר וודאות, מורכבות וריבוי משימות. מביאים אותנו לשחיקה המוגדרת כ"התרחקות פסיכולוגית מהעבודה. כתגובה ללחץ יתר או לחוסר סיפוק בעבודה. השחיקה מתייחסת לשינויים במוטיבציה – לאובדן ההתלהבות, התרגשות, ושל תחושת השליחות בעבודה, מה שגורם לנו לתחושה של ליאות גופנית, רגשית ונפשית, ועמדות שליליות של האדם כלפי עצמו ועבודתו.
מטרת הסדנה מיינדפולנס (קשב מודע) בחינוך:
היא לתת מענה לתופעת השחיקה ולתת למשתתפים כלים יישומיים התורמים להעלאה במוטיבציה ולהפחתה בשחיקה באמצעות למידה חברתית רגשית.
• נתנסה בדרכים לפיתוח מודעות עצמית המהווה את הבסיס לפיתוח מוטיבציה כדי להתמודד עם עומס רגשי וריבוי משימות.
• הכרות עם הגורמים לשחיקה נפשית בעבודה ובחיים האישיים. סימנים לתופעת השחיקה השפעת טכנולוגיה ומסכים על הלחץ בעבודה ובחיים האישיים
• נתנסה בפיתוח של חוסן רגשי: בלאמן את עצמינו להתגבר על המכשולים המגיעים לאורך הדרך, ע"י פיתוח רוגע פנימי באמצעות תרגולים שונים וע"י שאנו מודעים לדרך בה אנו מסבירים לעצמינו אי הצלחה והצלחה.
• נערוך התאמה בין העבודה לערכים שלנו. כשיש התאמה בין העבודה לערכים נוצרת משמעות/מטרה (מרטין זליגמן).
• בצורה לא מודעת המוח שלנו מוציא לפועל מבני התנהגות המבוססים על ניסיון העבר. במילים אחרות אנו מספרים לעצמינו סיפורים על איך החיים שלנו יהיו ופועלים בצורה זו. נתנסה בדרכים לשנות את הסיפור שהתודעה שלנו יוצרת.
התוצר המצופה: שיפור במוטיבציה, הפחתה בשחיקה והתמודדות טובה יותר עם לחץ
אם גם אתן/ם רוצים להביא לבית החינוך שלכן/ם למידה רגשית חברתית (SEL), מיינדפולנס (Mindfulness), אמפתיה. מוזמנות/ים לפנות או להתרשם מהעשייה החינוכית שלנו. ולקרוא על הסדנאות בחינוך והרצאות בחינוך שלנו. או להרשם לאחת הסדנאות שלנו: מיינדפולנס כדרך חיים.