מינדפולנס לשיפור האושר

ניתן לסנן לפי הנושאים

לימודי מיינדפולנס לשיפור האושר

רוצים להיות מאושרים, להפחית שחיקה ולהעלות מוטיבציה תהיו בהווה ותפחיתו שיפוטיות

רוב האנשים רוצים להיות מאושרים יותר.  הם יחפשו מקומות עבודה טובים יותר, מכוניות, בתים מכיוון שהם מאמינים שזה ישמח אותם יותר. פרדוקס האושר הוא שברגע שהדברים האלה מושגים, אנשים לא מרגישים מאושרים יותר. מחקרים מדעיים התמקדו לאחרונה באושר עצמו. אמנם הם מצאו שחינוך והכנסה יכולים להשפיע, אך ההשפעה שלהם נמוכה. אחת הדרכים המועדפות היא לתרגל נוכחות בהווה והפחתה של שיפוטיות וזו היכולת של מיינדפולנס לשיפור האושר

מוזמנים לצפות בתקציר הרצאה מיינדפולנס.

מיינדפולנס מוכח כמסייע לנו להיות ברגע ההווה ולפתח אושר. אנו יכולים להיות יותר מודעים לגופנו: לנשימה, לתחושות, לכאבים. אנו יכולים להיות מודעים למחשבות שלנו. אנחנו יכולים להיות מודעים לסביבה שלנו: טמפרטורה, מזג אוויר ועוד. 

תרגלו פרקטיקות של מיינדפולנס כמו זו לדוגמה, כדי להיות מאושרים יותר:

תרגול מיינדפולנס לפיתוח מיקוד ונוכחות

להיות ברגע הנוכחי, כלומר ב"כאן ובעכשיו ", להיות מודע מחשבתית, רגשית למה שקורה ברגע זה ממש ללא שיפוטיות. אנחנו לא מוסחים על ידי מחשבות על העבר או דאגות לעתיד, אלא מתרכזים בכאן ועכשיו. כל תשומת הלב שלנו ממוקדת ברגע הנוכחי (Thum, 2008)

אנו משפרים את היכולת שלנו להיות בהווה. 

אחת המתנות היפות ביותר שתוכלו להעניק לחבר היא זו של נוכחות. 

תחשבו על זה, באיזו תדירות ישבנו לשוחח עם חבר ובמקביל להיות מוסחים מהטלפון שמצפצף עם הודעה חדשה או מהפוסט האחרון באינסטגרם. להיות ברגע ההווה פירושו להתמקד ולתת מתנה של תשומת לב לעצמי ולסביבה.

בקישור  יש תיאור של אפליקציה שפותחה שמטרתה לבחון את ההשפעה של נוכחות בהווה על האושר של אנשים. על ידי מעקב אחר האושר של אנשים לאורך היום, ושאלת מה הם עושים, עם מי הם באותה עת, אנו יכולים להבין מה גורם לאושר. היו 650,000 מענים של 15,000 איש, ממגוון רחב של מדינות, עיסוקים, גילאים והכנסות.

מוזמנים ללחוץ על הקישור המצורף!

להפחית שיפוטיות ולהעלות נוכחות 

לאנשים יש את היכולת לנדידת מחשבות – לחשוב על משהו אחר ממה שהם עושים כרגע.

זה טוב לתכנון וחשיבה במהלך משימות קלות – אך האם זה טוב לאושר? אולי אם אתה חושב על משהו נעים בזמן שאתה עושה משהו לא נעים האושר שלך צריך לגדול? כדי לענות על כך, אחת משאלות הסקר של מאט הייתה "האם אתה חושב על משהו אחר ממה שאתה עושה כרגע?", והאם הם חשבו על משהו נעים או לא נעים. הנתונים הראו שכאשר תודעתם של אנשים נדדה, הם היו פחות מאושרים באופן משמעותי. זה היה נכון בלי קשר למה שהם עשו – אפילו במהלך פעילות פחות מהנה (נסיעה). באשר למה שהם חשבו עליו, אנשים שחשבו בנעימות היו קצת פחות מאושרים ממה שאנשים התמקדו ברגע זה. אנשים שחשבו על דברים לא נעימים היו ב – 24 אחוז פחות מאלה שהמחשבה שלהם לא נדדה. כלומר תודעה של נדידת מחשבות הופכת אותנו לפחות שמחים.

מאמר זה נכתב ע"י יוסי בן אשר מיסד חברת Lead Inside מיינדפולנס מבוסס אינטליגנציה רגשית

אם גם אתם רוצים ללמוד מיינדפולנס, מוזמנות/ים ליצור אתנו קשר 

רוצים לקבל מידע נוסף?

השאירו לי פנייה ואחזור אליכם בהקדם!

עוד כתבות מעניינות

מיינדפולנס בעבודה

מיינדפולנס Agile

מיינדפולנס ו – Agile מיינדפולנס מבוסס אינטליגנציה רגשית לתמיכה, הטמעה  ויישום Agile בארגון  יישום מיינדפולנס

קרא עוד »

רוצים מידע נוסף על מינדפולנס לשיפור האושר?

השאירו פרטים בטופס