למידה רגשית חברתית (SEL)

בחינוך ובחברה בישראל

המרכז ללמידה רגשית חברתית (SEL) בישראל הוקם במטרה לקדם וליישם את הידע, הגישות והכישורים הנחוצים להטמעה של למידה רגשית-חברתית במערכת החינוך ובחברה בישראל.

אנו שמים דגש על הלמידה הפרקטית וההתנסות של המורים, התלמידים ובעלי התפקידים הלכה למעשה בכישורים רגשיים – חברתיים לצד ידע תיאורטי וחקר המוח. זהו הבידול המרכזי שלנו מרוב המקומות האחרים

אנו עובדים בצמוד עם מערכת החינוך בישראל עם מרכזי פסג"ה רבים, בתי ספר, רשויות מקומיות, מכון מופת, אוניברסיטת תל אביב ומוסדות חינוך נוספים.

במרכז ללמידה רגשית חברתית SEL אנו מסייעים בניהול והבנת רגשות. הצבה ומימוש יעדים חיוביים. פיתוח יכולות של חמלה ואמפתיה. מערכות יחסים חיוביות. קבלת החלטות אחראית ומנהיגות מבוססת חמלה במערכת החינוך בישראל.

הטוב קיים סביבנו, החכמה היא לדעת לזהות אותו ולאמץ אותו אלינו.

סדנאות למידה רגשית חברתית (SEL)

אתם מוזמנים להצטרף אלינו: לצוות מורי מורים מהמובילים בארץ בתחום הלמידה הרגשית חברתית SEL בהובלת יוסי בן אשר מיסד המרכז לפדגוגיה מתבוננת ומיינדפולנס במכללת סמינר הקיבוצים.

לכל המנחים יש ניסיון אישי ארוך ומעמיק עם למידה רגשית חברתית, ברמה הגבוהה ביותר וכמובן מיומנויות הוראה.

סדנאות מיינדפולנס

יחד נבנה את התוכנית SEL המתאימה לכם

בשנים האחרונות מתפתחים בבתי ספר בארץ ובעולם תוכניות שונות של למידה חברתית רגשית (SEL). תכניות אלה אינם חלופה לתוכנית הלימודים הקיימת, אלא השלמה שמטרתה לתת מענה למצוקות המסלימות בתחומי הלחץ הנפשי, השחיקה, והפגיעה במוטיבציה.

אנו  נסייע לכם בטיפוח כישורים רגשיים וחברתיים – תוך אישיים ובין אישיים, בכל הממדים מהם מורכבת הלמידה רגשית חברתית. 

בכל התכניות SEL מופיעים הרכיבים הבאים:

מודעות רגשית –

טיפוח של מודעות עצמית פנימה והחוצה אל האחרים. המהווה את הבסיס לפיתוח של מודעות רגשית. טיפוח יכולת מיקוד, תשומת לב לרגשות שעולים בכל רגע. מתן שם לרגשות ורפלקציה על מה גרם לרגשות אלה.

ניהול עצמי –

מתן כלים כיצד להתנהל במצבי קונפליקט ולחץ. וויסות רגשי. כיצד להשתמש בכל המשאבים שלי גם במצבי לחץ? כיצד להתנהל בעומס משימות. מהי דרך הפעולה הטובה ביותר במצב של לחץ.

פדגוגיה מתבוננת ו מיינדפולנס בחינוך

מוטיבציה –

כיצד ליצור מוטיבציה פנימית והנעה? מהם הערכים שלי ומה הקשר שלהם לעשייה שלי? בנייה של חזון ופיתוח של חוסן

יחסים בינאישיים 

פיתוח של יכולות אמפתיות. מהו דיאלוג מודע? כיצד לקיים דיאלוג עם האחר בצורה בונה? כיצד להקשיב ולהביא ערך?

מנהיגות מבוססת חמלה –

מהי חמלה וכיצד להביא אותה לשיח עם האחר? כיצד לפתח מנהיגות במרחב החינוכי מבוססת חמלה

למידה רגשית חברתית

יחד נבנה עולם טוב יותר ויחד נבנה ונתאים את התכנית למרכז החינוכי שלכם

שיחה מקדימה להבנה והעמקה בלמידה רגשית חברתית SEL הצרכים, האתגרים וההתערבות אותה הייתם רוצים להביא למוסד שלכם.

הצעת תכנית עבודה ייעודית לצרכים של המרכז החינוכי עם דגשים על החלקים המרכזיים הרלוונטיים לצרכי המוסד החינוכי

מפגש סיכום עם הצוות, התאמה ויציאה לדרך משותפת

לפרטים נוספים השאירו פרטים