למידה חברתית רגשית (SEL), מיינדפולנס בחינוך, פדגוגיה מתבוננת,  וניהול מודע בעבודה החינוכית.

פדגוגיה מתבוננת ו מיינדפולנס בחינוך

פדגוגיה מתבוננת ו מיינדפולנס בחינוך: 

בשנים האחרונות מתפתחת גישה חדשה שהופכת נפוצה ומשמעותית בשדה החינוכי. גישה זו מבוססת על שילוב בין תובנות שמקורן במסורות שהתפתחו במזרח ובמערב. ביחד עם ידע מתחומי מחקר חדשניים כמו חקר המוח ונוירופסיכולוגיה. עיקרה של גישה זו, הנקראת פדגוגיה מתבוננת  (Contemplative Pedagogy) הוא טיפוח התבוננות פנימית וקשיבות, התפתחות רוחנית, ומפגש קשוב עם האחר והסביבה.  באמצעות כלים המבוססים על ארבעה שערים: תודעה (לדוגמה מיינדפולנס), יצירה, דיאלוג ותנועה.

אנו עורכים סדנאות בחינוך ועובדים עם מספר גדול של מוסדות חינוך לשילוב למידה חברתית רגשית (SEL); פדגוגיה מתבוננת בחינוך; אינטליגנציה רגשית; פסיכולוגיה חיובית; מיינדפולנס בחינוך (מודעות קשובה  בחינוך), חינוך קונטמפלטיבי (מתבונן);
אנו עובדים עם: מרכזי פסג"ה, בתי ספר יסודיים, בתי ספר תיכון, השתלמות חדר מורים,  מכון מופת, בית יציב, בתי ספר לעיצוב, בתי ספר לחינוך המיוחד, הסתדרות המורים, חינוך למבוגרים, מנהלי אולפנים, האוניברסיטה העברית ועוד.

כחבר הנהלה במכללת סמינר הקיבוצים יוסי בן אשר ייסד וניהל את המרכז ל – פדגוגיה מתבוננת ו – מיינדפולנס בחינוך (מודעות קשובה) במכללה. מתוך רצון להנחיל פרקטיקות של קונטמפלציה (התבוננות פנימית), קשיבות ולמידה חברתית רגשית בהכשרת מורים ומנהלים במערכת החינוך בישראל. צוות המנחים שלנו מכיר היטב את צרכי מערכת החינוך וכיצד ליישם אותם במרחב החינוכי.

סדנאות בחינוך והרצאות מרתקות בנושא למידה חברתית רגשית (SEL), פדגוגיה מתבוננת, ו מיינדפולנס בחינוך משפרות את האקלים הכיתתי. עם ניסיון  בעבודה עם צוותים חינוכיים רבים, צוות ההדרכה שלנו מסייע למורים בהפגת מתח, שיפור יכולת ההתמודדות עם שינויים וקונפליקטים, איזון מנטאלי וויסות רגשי ושיפור הקשב ויכולת הריכוז. במישור רחב יותר מדובר על חיבור אישי באמצעות טיפוח יכולת האדם להתבונן, להבין ולבטא את שהוא חווה, פיתוח איכויות של חמלה, נדיבות, מוסריות, חכמה וסובלנות.

את הפעילויות המפורטות ניתן להזמין בכמה דרכים:

ליצירת קשר - התקשרו, שלחו מייל, או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם