למידה חברתית רגשית (SEL) לטיפוח מנהיגות בית ספרית

יוסי בן אשר שייסד והיה שותף בהטמעה של המרכז לפדגוגיה מתבוננת ומיינדפולנס בחינוך ומכיר את נושא המנהיגות הבית ספרית היטב, מעביר הרצאה מרתקת: כל מורה הוא גם מנהיג, השתלמות חדר מורים. בסדנה יינתנו כלים לשיפור כושר המנהיגות, הניהול, האמפתיה והחוסן הנפשי כדי להגיע למנהיגות אפקטיבית, ביצועי שיא ממושכים ושיתופי פעולה.

מנושאי הסדנה: ניהול עצמי במצבי קונפליקט, מוטיבציה, מודעות קשובה, מיינדפולנס בחינוך, שילוב פדגוגיה מתבוננת, חוסן, אמפתיה ודיאלוג קשוב ומנהיגות עם חמלה

מטרות הסדנה
• פיתוח קשיבות, שילוב מיינדפולנס בחינוך, מודעות עצמית ויכולות ניהול עצמי ואת ההבנה שאפשר לאמן את כישורים אלה
• צלילה לעומק ליכולות האינטליגנציה הרגשית: מודעות עצמית, ויסות עצמי, פדגוגיה מתבוננת, מוטיבציה, אמפתיה ומנהיגות מבוססת חמלה.
• תרגול מעשי למיקוד תשומת הלב ( (Focus Attention ולפיתוח מודעות עצמית ואמפתיה המהוות את הבסיס לשליטה עצמית ולמנהיגות מנצחת.
• התמודדות עם עומס רגשי וריבוי משימות ((Open Awareness
• כלים להתמודדות טובה במצבי קונפליקט, מודל SBNNR
• הבנה "איך המוח עובד" כדי לקבל תובנות לאפקטיביות של פרקטיקות אלה ולשפר מיקוד, חדשנות ויצירתיות
• חיבור מחודש לערכים האישיים. העלאה במוטיבציה והפחתה של השחיקה

המשתתפים ייהנו משיפור היכולות שלהם לאורך זמן, לרבות:

• מודעות עצמית וויסות עצמי מוגברים, שתי יכולות הליבה הראשונות של אינטליגנציה רגשית.
• כישורים פרקטיים: מגוון פרקטיקות מיינדפולנס, כתיבת יומן אישי, טכניקות למודעות עצמית, הקשבה אמפתית והכנה לשיחות מאתגרות וקשות.
• כלים לתקשורת בעלת תובנה ומודעות כלפי התחושות ונקודות המבט של אחרים.

העברת וחשיפה של ידע בשלושה רבדים:

• שיתוף בידע, דיבור ושיח
• התנסות והפנמה של הידע
• מדעי המוח והצגת מחקרים עדכניים על תפקודי המוח

התוצר המצופה: לשיפור כושר המנהיגות, הניהול, האמפתיה והחוסן הנפשי כדי להגיע למנהיגות אפקטיבית, ביצועי שיא ממושכים ושיתופי פעולה.

מנהיגות

רוצים לקבל מידע נוסף?

השאירו לי פנייה ואחזור אליכם בהקדם!

עוד סדנאות והרצאות בחינוך